Bilen arkadaşlar için değil , taze sürücüler için yazıyorum ;
kuru ve temiz asfaltta frenleme sonucu durma mesafesi sağlıklı bir araçta normal sonuç verir.
asfalt zeminde ,örneğin bir inşaatın yanından geçerken ani frenleme aracın kaymasına sebep olabilir , çünkü zeminde inşaatın kumu nedeniyle tutuculuk azalır.
yeni yağan yağmur asfaltı kayganlaştıracağı için ani frenleme yapmayın ,bunun için hızı normalin altında ,öndeki araç ile mesafeyi normalin üstünde belirleyin.
yol ıslak ve önünüzde balık yüklü kamyon varsa ,ki kasadan akan sulardan belli olur , ya uzak takip edin yada arkasından gitmeyin ,yol kaygandır.
yol kenarı mıcırlı yani çakıl ise aracı asfaltta tutmaya özen gösterin.
yol komple mıcırlı ise hızı azaltın.
son olarak : tabelalara dikkat edin ,özellikle sarı olanlarına !
kazasız sürüşler dilerim.
Alıntıdır.
kuru ve temiz asfaltta frenleme sonucu durma mesafesi sağlıklı bir araçta normal sonuç verir.
asfalt zeminde ,örneğin bir inşaatın yanından geçerken ani frenleme aracın kaymasına sebep olabilir , çünkü zeminde inşaatın kumu nedeniyle tutuculuk azalır.
yeni yağan yağmur asfaltı kayganlaştıracağı için ani frenleme yapmayın ,bunun için hızı normalin altında ,öndeki araç ile mesafeyi normalin üstünde belirleyin.
yol ıslak ve önünüzde balık yüklü kamyon varsa ,ki kasadan akan sulardan belli olur , ya uzak takip edin yada arkasından gitmeyin ,yol kaygandır.
yol kenarı mıcırlı yani çakıl ise aracı asfaltta tutmaya özen gösterin.
yol komple mıcırlı ise hızı azaltın.
son olarak : tabelalara dikkat edin ,özellikle sarı olanlarına !
kazasız sürüşler dilerim.
Alıntıdır.