800 milyon Euro yatırımla 2 silindiri atılan FIAT’ın 800 milyon Euro’luk yatırımla üçüncü neslini geliştirdiği A segmentindeki temsilcisi Panda, 2 silindirli benzinli motoru ile önümüzdeki yılın ikinci çeyreğinden itibaren Türkiye’de yollara çıkıyor.
‘2011 Yılının Motoru’ ödülünü de alan 0.9 litrelik iki silindirli TwinAir motor, dizel motorun ekonomikliği ile benzinli motorun ataklığını bir arada sunmasıyla Panda’nın en büyük kozu olacak.
800 milyon Euro’luk yatırım bütçesinin, Panda’nın üretiminin gerçekleştiği Napoli kentindeki fabrikanın yeniden elden geçirilmesini de içerdiğini söyleyen Fiat Marka Müdürü Olivier Francois, yeni Panda’yı Avrupa’da 10 bin Euro’nun altında fiyatla satışa sunacaklarını söyledi.
2012 yılının ikinci çeyreğinden itibaren Türkiye’de satışa sunulması planlanan Panda, öncüsüne oranla büyüyen boyutları ve genişleyen iç mekanıyla farklılaşıyor. Genel anlamda aracın hatları bir önceki neslini hatırlatsa da, özellikle iç mekanda ve konsolda uygulanan detay tasarımlar aracın farklılığını ortaya koyuyor. Panda’nın en büyük yeniliğini oluşturan TwinAir teknolojili benzinli motor ise turbo sayesinde 85 beygir güç üretebiliyor. İki silindirli 0.9 litre hacmindeki motor, 145 Nm torka ulaşırken, 100 kilometrede ortalama 4.2 litre yakıt tüketiyor.
İki silindirli TwinAir motorun 69 beygirlik versiyonunun dışında, 1.3 litre 75 beygirlik dizel motor da güç seçenekleri arasında yer alacak. Panda’nın bir diğer önemli yeniliği olan LSCM sistemi ise, Otomatik Acil Fren, BAS ve ESC sistemlerinin birlikte çalışmasıyla 30 km/s’e kadar olan hızlarda hızlarda çarpışmayı önlüyor.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/19497071.asp
Alıntıdır.
‘2011 Yılının Motoru’ ödülünü de alan 0.9 litrelik iki silindirli TwinAir motor, dizel motorun ekonomikliği ile benzinli motorun ataklığını bir arada sunmasıyla Panda’nın en büyük kozu olacak.
800 milyon Euro’luk yatırım bütçesinin, Panda’nın üretiminin gerçekleştiği Napoli kentindeki fabrikanın yeniden elden geçirilmesini de içerdiğini söyleyen Fiat Marka Müdürü Olivier Francois, yeni Panda’yı Avrupa’da 10 bin Euro’nun altında fiyatla satışa sunacaklarını söyledi.
2012 yılının ikinci çeyreğinden itibaren Türkiye’de satışa sunulması planlanan Panda, öncüsüne oranla büyüyen boyutları ve genişleyen iç mekanıyla farklılaşıyor. Genel anlamda aracın hatları bir önceki neslini hatırlatsa da, özellikle iç mekanda ve konsolda uygulanan detay tasarımlar aracın farklılığını ortaya koyuyor. Panda’nın en büyük yeniliğini oluşturan TwinAir teknolojili benzinli motor ise turbo sayesinde 85 beygir güç üretebiliyor. İki silindirli 0.9 litre hacmindeki motor, 145 Nm torka ulaşırken, 100 kilometrede ortalama 4.2 litre yakıt tüketiyor.
İki silindirli TwinAir motorun 69 beygirlik versiyonunun dışında, 1.3 litre 75 beygirlik dizel motor da güç seçenekleri arasında yer alacak. Panda’nın bir diğer önemli yeniliği olan LSCM sistemi ise, Otomatik Acil Fren, BAS ve ESC sistemlerinin birlikte çalışmasıyla 30 km/s’e kadar olan hızlarda hızlarda çarpışmayı önlüyor.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/19497071.asp
Alıntıdır.