Değerli arkadaşlar biliyorsunuzki maalesef ülkemizin yolları büyük büyük çukurlarla dolu.Bazen bu çukurlardan kaçmakimkansız hale gelebiliyor.Durum böyle oluncada aracımızda istemediğimiz durumlar meydana gelebiliyor.Bu kötü durumları önlemek için bazı pasif tedbirler alınmış.Aslında araçlarımız avrupa standartında üretildiği için avrupa standartında yollarda gitmeye göre imal edilmiştir.Ancak ülkemizde avrupa standartlarında çok fazla miktarda asfalt bulunmamakta.Araçlarımız asfalt üzerinde gitmesi için tasarlanmış ve üretilmiştir.Şimdi istisnai durumlarda görev aktif ve pasif olarak görev yapan sistemleri söyleyelim;
Aktif;
*Amortisörler;darbeyi iki kademeli olarak emerek kasaya ulaşan darbe gücünü kısıtlarlar ve yolculara konfor sağlarlar.Dayanıklı olduğu kadarda dayanıksız olan bu önemli alt takım elemanları aşırı darbe güçlerini savuşturamadıklarında ya içlerindeki siboptan veya biryerden patlayarak yağlarını/gazlarını kaçırırlar yada darbeyi direk kasaya ileterek ön göğüs gibi kapalı yerlerden ses gelmesine ve aşırı rahatsızlığa sebep olurlar.
*Viraj denge çubuğu;Aracın viraja hızlı girmesi durumunda viraj dışı yönde yatarak devrilmesini engelleyen bu sistem denge kontrolünde çok iş görmektedir.Ancak uçlarında bulunan plastik kısımlar zamanla eskiyerek alt takımdan ses gelmesine sebep olurlar.Belli aralıklarla değiştirilmeleri tavsiye edililir.
*Diğer elemanlar(rot,rot başı,v.s.)Amartsiörün ememediği darbeyi üstüne alarak aracın üzerindeki etkisini azaltır.Tabla kısmıda amartsiörün üzerine almadığı darbe şiddetini üstüne alır.
Pasif;
*amortisör takozlarında esneme payı bırakılmıştır.Bu boşluk amortisörlerin darbeyi çift kademeyle emilmesini sağlar.
*Ön takımda yayların geçtiği alt tablada esneme sınırlandrıcı sistem kurulmuştur.Yani ne kadar güçlü vurursanız vurun aracı çukura teker o mesafeden yukarı çıkamaz.Bu sistem yayın alt noktasında oturduğu yay tablasının kenarında yapılan bir çıkıntı sistemiyle sağlanır.Araç darbe aldığında tekerlerk buraya kadar gelip oturur ve amartsiörün zarar görmesini engeller.Ancak olabildiğince darbeden kaçmak gereklidir.Tabiki kasisten kaçarkende can güvenliği tehlikeye atılmamalıdır.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Aktif;
*Amortisörler;darbeyi iki kademeli olarak emerek kasaya ulaşan darbe gücünü kısıtlarlar ve yolculara konfor sağlarlar.Dayanıklı olduğu kadarda dayanıksız olan bu önemli alt takım elemanları aşırı darbe güçlerini savuşturamadıklarında ya içlerindeki siboptan veya biryerden patlayarak yağlarını/gazlarını kaçırırlar yada darbeyi direk kasaya ileterek ön göğüs gibi kapalı yerlerden ses gelmesine ve aşırı rahatsızlığa sebep olurlar.
*Viraj denge çubuğu;Aracın viraja hızlı girmesi durumunda viraj dışı yönde yatarak devrilmesini engelleyen bu sistem denge kontrolünde çok iş görmektedir.Ancak uçlarında bulunan plastik kısımlar zamanla eskiyerek alt takımdan ses gelmesine sebep olurlar.Belli aralıklarla değiştirilmeleri tavsiye edililir.
*Diğer elemanlar(rot,rot başı,v.s.)Amartsiörün ememediği darbeyi üstüne alarak aracın üzerindeki etkisini azaltır.Tabla kısmıda amartsiörün üzerine almadığı darbe şiddetini üstüne alır.
Pasif;
*amortisör takozlarında esneme payı bırakılmıştır.Bu boşluk amortisörlerin darbeyi çift kademeyle emilmesini sağlar.
*Ön takımda yayların geçtiği alt tablada esneme sınırlandrıcı sistem kurulmuştur.Yani ne kadar güçlü vurursanız vurun aracı çukura teker o mesafeden yukarı çıkamaz.Bu sistem yayın alt noktasında oturduğu yay tablasının kenarında yapılan bir çıkıntı sistemiyle sağlanır.Araç darbe aldığında tekerlerk buraya kadar gelip oturur ve amartsiörün zarar görmesini engeller.Ancak olabildiğince darbeden kaçmak gereklidir.Tabiki kasisten kaçarkende can güvenliği tehlikeye atılmamalıdır.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.