Temsa Global CEOsu Tamer Ünlü, yerli otomobil üretim çalışmalarına destek verdi ve üretim için Adanayı adres gösterdi. Ünlü, Adananın avantajlarıyla öne çıktığını vurguladı.
HAKKI DURMAYÜKSEL / ADANA
TİCARİ araç üretimi yaptığı Sakarya tesislerinin yanı sıra Adanada otobüs üreten Temsanın CEOsu Tamer Ünlü, yerli otomobil üretiminin kararlılık ve kendine güvenle birlikte hayata geçeceğine inandığını açıkladı. Yerli otomobil üretiminde yer seçiminin çok önemli olduğunu belirten Ünlü “Çukurovada bugün otobüs üretimi yapılıyor ve birçok ülkeye ihraç ediliyor. Otomobil üretimi için Adana mutlaka değerlendirilmeli” dedi. Adanadaki işsizliğe dikkat çeken Ünlü “Bu işgücüne iyi eğitim sağlanırsa otomobil de yapar, Boeing 747 jet de. Bugün artık Çukurovada otobüs üretiliyorsa otomobil de üretilir. Bundan hiçkimsenin kuşkusu olmasın” diye konuştu. Türkiyenin yerli otomobil üretiminde çok geç kaldığını vurgulayan Ünlü, yerli otomobil üretim adımının ilk defa Devrim ile başladığını ve bu girişimin Türkiyenin aldığı en doğru kararlardan biri olduğunu ifade etti.
Doğru stratejiler oluşturulmalı
Geçmişte yapılan hataların düzeltilebileceğini ve istenilen sonuca ulaşılabileceğini ifade eden Ünlü, şunları söyledi: “Bu işe hemen başlamamız lazım. Otomobil teknolojisi baş döndürücü bir hızla gelişiyor. Yerli otomobil üretim stratejisinin doğru oluşturulması çok önemli. Bu projede sadece yurt içi pazarı düşünerek yola çıkılmaması gerekiyor. Öncelik yurt içi pazara verilebilir ama kesinlikle yurt dışı pazarların isteklerine cevap verilebilecek kalite ve teknolojiyi taşımalı. Türkiye, bugünün otomobilini çok rahat yapar. Önemli olan, rakiplerin gelecekte hangi teknolojik tasarım ve gelişmeleri yaratacak olmalarıdır. Başarının ilk adımı kararlılık ve kendine güvendir. Bu işe büyük bir cesaretle girmeliyiz; Kore öyle girdi, buralara geldi.” “Temsanın Çukurovanın sanayisine ve gelişmişliğine Adanaya ne kadar fayda sağladığı herkesin bildiği bir gerçek” diyen Ünlü “Yaşadığımız deneyimler ve elde ettiğimiz sonuçlarla birlikte yerli otomobil üretiminde yer seçimi de en az iyi teknolojiye sahip olmak kadar önemli” diye konuştu.
Adana lojistik altyapı seçeneği çok
Yer seçiminin lojistik altyapı seçeneklerinin iyi değerlendirilmesinin önemine dikkat çeken Ünlü, Adananın bu seçenekler arasında ön planda yer aldığını vurgulayarak, şu bilgileri verdi: “Adana limana yakın mı? Evet, yakın. Burnumuzun dibinde Mersin var, İskenderun var. Tabii arazinin fabrika inşaatı açısından düzgünlüğü önemli. Fabrikayı gidip dağa kuramazsınız. Arazinin niteliği ve şekli açısından Adana ideal. Limana yakın, toprağın şekli müsait, havaalanı var, karayolunun üzerinde. Adanada 1.5 milyon insan gücü var; elektrik var, doğalgaz geldi. Bir tek eksik olarak düşünebileceğimiz Marmara ve Ege pazarına uzaklığı. Bu açıdan Adana, araba yoluyla 900-1.000 km. Coğrafyayı değiştiremeyeceğimize göre bu sorunu kısmen halledebiliriz. Adanayı Ankaraya otoyolla bağladığınızda bu iş biter. Pazarın tamamı Marmara veya İstanbul değil ki! Doğuya vereceğiniz arabalar Adapazarına Bursaya nazaran daha ucuza gelecek. Hele bir de yurt dışı pazarlara satıldığını düşünürsek. Mersin-İskenderun limanları burnumuzun dibinde.”
İŞSİZLİĞE€ˆÇÖZÜM€ˆOLUR
Adana merkezli üretim bölgeyi uçuşa geçirir
ÇUKUROVANIN avantaj maddelerine Adana ve bölgedeki işsizliğin de eklenmesi gerektiğine dikkat çeken Ünlü, şunları söyledi: “Adanadaki işsizlik oranı yüzde 12, al sana iş. Otomobil üretiminde kaç kişi çalışıyorsa çarpı 10dur, ailesini saymıyorum. Bu üretimin yan sanayisi de düşünüldüğünde bu bölgedeki işsizliğe nasıl çare olabileceğini varın siz düşünün artık. O açıdan yerli otomobil üretiminin Adana merkezli olması büyük ölçüde Çukurovayı da hoplatacak bir proje olur. Çukurova bölgesindeki işgücü, Türkiyenin hiçbir yerinde olmadığı kadar bol. İşsizlik maalesef en fazla Adanada.”
DEVRİM TÜRKİYE İÇİN BİR ŞANSTI
Sahip çıkılsaydı marka dünyaca tanınırdı
İLK yerli otomobil deneyimi olan Devrimin Türkiye için önemli şans olduğunu vurgulayan Ünlü “O şansı iyi değerlendiremedik. İlk yerli otomobilimiz Devrime sahip çıkılmadığı için kaybedilen yıllar var. Devrim projesine sahip çıkılsaydı tüm dünyada tanınan Türk malı yerli üretim ve markaya sahip bir otomobile sahip olacaktık. Bugün Güney Korenin ulaştığı noktada biz olabilirdik. Devrimin yapıldığı tarihlerde Korede otomobil kelimesinin kendisi bile yoktu. Yüzde 100 Türk yapımı ve tasarımı olan ilk ve tek otomobil Devrimdi” dedi.
Kaynak:http://www.ekonomi-haber.com/ekonomi-otobus-ureten-cukurova-yerli-otomobili-de-yapar-60027.html
HAKKI DURMAYÜKSEL / ADANA
TİCARİ araç üretimi yaptığı Sakarya tesislerinin yanı sıra Adanada otobüs üreten Temsanın CEOsu Tamer Ünlü, yerli otomobil üretiminin kararlılık ve kendine güvenle birlikte hayata geçeceğine inandığını açıkladı. Yerli otomobil üretiminde yer seçiminin çok önemli olduğunu belirten Ünlü “Çukurovada bugün otobüs üretimi yapılıyor ve birçok ülkeye ihraç ediliyor. Otomobil üretimi için Adana mutlaka değerlendirilmeli” dedi. Adanadaki işsizliğe dikkat çeken Ünlü “Bu işgücüne iyi eğitim sağlanırsa otomobil de yapar, Boeing 747 jet de. Bugün artık Çukurovada otobüs üretiliyorsa otomobil de üretilir. Bundan hiçkimsenin kuşkusu olmasın” diye konuştu. Türkiyenin yerli otomobil üretiminde çok geç kaldığını vurgulayan Ünlü, yerli otomobil üretim adımının ilk defa Devrim ile başladığını ve bu girişimin Türkiyenin aldığı en doğru kararlardan biri olduğunu ifade etti.
Doğru stratejiler oluşturulmalı
Geçmişte yapılan hataların düzeltilebileceğini ve istenilen sonuca ulaşılabileceğini ifade eden Ünlü, şunları söyledi: “Bu işe hemen başlamamız lazım. Otomobil teknolojisi baş döndürücü bir hızla gelişiyor. Yerli otomobil üretim stratejisinin doğru oluşturulması çok önemli. Bu projede sadece yurt içi pazarı düşünerek yola çıkılmaması gerekiyor. Öncelik yurt içi pazara verilebilir ama kesinlikle yurt dışı pazarların isteklerine cevap verilebilecek kalite ve teknolojiyi taşımalı. Türkiye, bugünün otomobilini çok rahat yapar. Önemli olan, rakiplerin gelecekte hangi teknolojik tasarım ve gelişmeleri yaratacak olmalarıdır. Başarının ilk adımı kararlılık ve kendine güvendir. Bu işe büyük bir cesaretle girmeliyiz; Kore öyle girdi, buralara geldi.” “Temsanın Çukurovanın sanayisine ve gelişmişliğine Adanaya ne kadar fayda sağladığı herkesin bildiği bir gerçek” diyen Ünlü “Yaşadığımız deneyimler ve elde ettiğimiz sonuçlarla birlikte yerli otomobil üretiminde yer seçimi de en az iyi teknolojiye sahip olmak kadar önemli” diye konuştu.
Adana lojistik altyapı seçeneği çok
Yer seçiminin lojistik altyapı seçeneklerinin iyi değerlendirilmesinin önemine dikkat çeken Ünlü, Adananın bu seçenekler arasında ön planda yer aldığını vurgulayarak, şu bilgileri verdi: “Adana limana yakın mı? Evet, yakın. Burnumuzun dibinde Mersin var, İskenderun var. Tabii arazinin fabrika inşaatı açısından düzgünlüğü önemli. Fabrikayı gidip dağa kuramazsınız. Arazinin niteliği ve şekli açısından Adana ideal. Limana yakın, toprağın şekli müsait, havaalanı var, karayolunun üzerinde. Adanada 1.5 milyon insan gücü var; elektrik var, doğalgaz geldi. Bir tek eksik olarak düşünebileceğimiz Marmara ve Ege pazarına uzaklığı. Bu açıdan Adana, araba yoluyla 900-1.000 km. Coğrafyayı değiştiremeyeceğimize göre bu sorunu kısmen halledebiliriz. Adanayı Ankaraya otoyolla bağladığınızda bu iş biter. Pazarın tamamı Marmara veya İstanbul değil ki! Doğuya vereceğiniz arabalar Adapazarına Bursaya nazaran daha ucuza gelecek. Hele bir de yurt dışı pazarlara satıldığını düşünürsek. Mersin-İskenderun limanları burnumuzun dibinde.”
İŞSİZLİĞE€ˆÇÖZÜM€ˆOLUR
Adana merkezli üretim bölgeyi uçuşa geçirir
ÇUKUROVANIN avantaj maddelerine Adana ve bölgedeki işsizliğin de eklenmesi gerektiğine dikkat çeken Ünlü, şunları söyledi: “Adanadaki işsizlik oranı yüzde 12, al sana iş. Otomobil üretiminde kaç kişi çalışıyorsa çarpı 10dur, ailesini saymıyorum. Bu üretimin yan sanayisi de düşünüldüğünde bu bölgedeki işsizliğe nasıl çare olabileceğini varın siz düşünün artık. O açıdan yerli otomobil üretiminin Adana merkezli olması büyük ölçüde Çukurovayı da hoplatacak bir proje olur. Çukurova bölgesindeki işgücü, Türkiyenin hiçbir yerinde olmadığı kadar bol. İşsizlik maalesef en fazla Adanada.”
DEVRİM TÜRKİYE İÇİN BİR ŞANSTI
Sahip çıkılsaydı marka dünyaca tanınırdı
İLK yerli otomobil deneyimi olan Devrimin Türkiye için önemli şans olduğunu vurgulayan Ünlü “O şansı iyi değerlendiremedik. İlk yerli otomobilimiz Devrime sahip çıkılmadığı için kaybedilen yıllar var. Devrim projesine sahip çıkılsaydı tüm dünyada tanınan Türk malı yerli üretim ve markaya sahip bir otomobile sahip olacaktık. Bugün Güney Korenin ulaştığı noktada biz olabilirdik. Devrimin yapıldığı tarihlerde Korede otomobil kelimesinin kendisi bile yoktu. Yüzde 100 Türk yapımı ve tasarımı olan ilk ve tek otomobil Devrimdi” dedi.
Kaynak:http://www.ekonomi-haber.com/ekonomi-otobus-ureten-cukurova-yerli-otomobili-de-yapar-60027.html